Etichete

3 mai 2012

Avantajele si dezavantajele sistemului de picurare




Sistemul de picurare este o inventie relativ moderna dar exista marturii ca el a fost folosit inca din Antichitate. Se crede ca celebrele Gradini suspendate foloseau acest sistem.
Personal l-am introdus abia asta primavara (februarie) si dupa doua luni de folosinta pot trage niste concluzii. Voi enunta avantajele si dezavantajele pe care le-am resimtit, iar apoi Dvs puteti decide daca doriti sa-l implementati. General, cred ca in primavara anului viitor il voi extinde si afara din solar. Eu l-am introdus, acest sistem, numai in solar, dar cu siguranta si capsunelele mele si alte chestii pe care le mai am prin gradina s-ar fi bucurat de rasfatul zilnic al “picaturii”.

 
AVANTAJE
-timpul foarte scurt dedicat udarii (mai ales in solar unde trebuie mentinuta o umiditate ridicata),
-evitarea tasarii pamantului (tomatele il adora pentru ca vor un sol aerisit),
- cresterea relativ lenta a buruienilor (nu ca la mine unde au crescut destul de mult, dar tinand cont ca nu le-am sapat niciodata... Rosiile mele, la o luna dupa ce le-am pus arata asa:),

 
-disparitia riscului ca, udand pe santuri (udatura fara sant sau sistem de picurare e de-a dreptul risipa de apa), apa sa dea in vreo gaura de cartita sau mai stiu eu ce si dupa o jumatate de ora de forjat pompa sa uzi abia un  metru,
-posibilitatea de a uda noaptea,
-excelent pt platele mari iubitoare de umezeala constanta.
(Cred ca mai sunt si alte avantaje nu mai imi vin acum in minte).
DEZAVANTAJE
-accesul foarte greu la baza plantei pt sapat/ plivit,
-neputinta de a implementa acest sistem la plante iubitoare de “apa garla” (cartoful daca nu e mulcit sau cuibarit) sau la cele care prefera stropirile (ceapa, usturoiul – ar fi si greu de tras prin ceapa furtunase de picurare),
-neputinta de al introduce pe spatii mici daca nu exista posibilitatea de reglare a presiunii din pompa. Pe hidrofor merge pe orice spatiu, dar pe submersibile, came sau alte pompe trebuie pus pe un spatiu foarte mare (cel putin 150mp), altfel "scuipa" robinetii.
Atasez in continuare cel mai simplu sistem de picurare cu putinta:

2 comentarii:

  1. si eu am folosit anul aceta pt prima data sistemul de iriare cu picatura la rosii ardei si vinete. dc le mulcesti, nici nu ai nevoie sa ajungi a baza plantei pt ca pamantul e permanent afanat, iar buruieni nu cresc dc mentii stratul de mulci constant. cel mai mare avantaj e faptul ca poti uda noaptea. alimentezi hidroforul la priza reglabila(sper sa nu fi spus o ineptie)si merge linistit zilnic intre3-3.30. intradevar, nu stiu cum ar putea fi folosit sistemul la alte culturi: ceapa, morcov, patrunel. per ansamblu am fost multumita...

    RăspundețiȘtergere
  2. Buna ziua,
    Imi permit sa fac un comentariu pentru ca schita celui mai simplu sistem afisata de dv. este proprietatea noastra(List srl).
    Si in acest domeniu apar produse si solutii pentru orice nevoie.
    Cautati pe Google: picurare, aspersie sau microaspersie.
    Toate dezavantajele enumerate de dv. nu mai sunt de actualitate.
    Acestea au fost depasite cu multi ani inainte de 2012.
    Cu bine,
    Stelian, List irigatii

    RăspundețiȘtergere